Alla inlägg den 1 december 2017

Av saradorthy - 1 december 2017 11:08

Skulle berätta om matsedeln förra fredagen på Bostadsföreningens 10 års jubileum. När vi kom bjöds på bubbel och tilltugg . Borden var dukade med nymanglade linnedukar och ljusslingor . Förrätten var som en rulltårta med gravad lax, huvudrätten var fläskfilé med potatisgratäng och grönsaker. Dessert varchukladmousse med grädde och kaffe till. Dryck till middagen tog vi själva med oss jag hade julmust med mig. Trivselgruppen hade lagat maten själva, vi har 4 trivselgruppen som avlöser varandra . 2018 är det visst min grupp . I Morron bjuds det på glögg och pepparkakor. I går kväll tittade jag på tv om en film från finska kriget . Det jag minns var att vi måste ha mörklänggningsgardiner på kvällen när man måste tända ljuset. Dom två första lanthandlarna jag arbetade på måste man ha ransoneringskort på vissa varor tror jag. Finland har gjort det bra som har det ganska bra nu . Hoppas att vi slipper krig i Europa. Hälsar Sara-Dorthy Skall för söka lägga in en kort Gick inte

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards