Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Vecka 13 Fredagen den 31 mars

Av saradorthy - 31 mars 2017 12:03

Läste i Expressen vad många äldre svenska uteliggare det finns i S-Holm , så en massa Afganska pojkar som lever under jorden . Så finns det många äldre pensionärer särskilt kvinnor som har det fattigt att barnen måste hjälpa dem , när man staplar allt på varandra så blir det sorgligt . I övrigt har vi det fantastigt bra och medelsvensson har det riktigt bra. Men hur vi än vrider och vänder så tror jag att det aldrig går att alla får allt vad dom vill ha, så länge vi lever på denna ofullkomliga värld får vi finna oss i att det aldrig kan bli jämnllig. Så kom vi hem från vår Gotlandssemester och började jobba som vanligt. Haidi fick jobba så mycket hon villa det var viktigt att hon kom in i det svenska samhället , sonen var vara 9 år så han brydde sig inte så mycket om henne han hade sina kompisar. Så blev det september och Haidi berättade att innan hon kom till oss hade hon blivit så förälskad i en Italienare och nu var han på väg till Sollefteå med sin kompis för att söka jobb här, hjälp tänkte vi inte har hon väl tänkt att vi skall ta hand om dem ochså men det hade hon inte. Dom tog in på ert rumshotell var på arbetsförmedlingen och sökte jobb. Haidi fick vara med dem på dagarna. Efter ungefär 8 dagar sa dom till Haidi vi får inget jobb här utan måste åka söderut för att få jobb. Haidi blev helt förtvivlat . Fortsättning följer hälsar Sara-Dorthy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards