Alla inlägg den 16 januari 2015

Av saradorthy - 16 januari 2015 10:40

Nu har Moderaterna valt ny ledare Batra. Jag lyssnade till hennes inledningstal , hon såg trygg ut och talet var mycket bra och långt. Jag beundrar alla dessa starka och duktiga kvinnor både till höger och vänster. Gud skapade Adam först men såg att det inte var gott för honom att vara ensam så han skapade Eva av hans revben.( Männen tycker nog att det är häftigt) . Det är mycket bra att det finns män och kvinnor i politiken, övriga arbetslivet samt i hemmmet. Det är mycket roligare ochså. Riksdagen startade sitt arbete efter Jullovet, särskillt 2 frågor som måste prioriteras. Försvarsfrågan eftersom omvärlden blivit alltmer oroande. Den nya Försvarsminister Hultqvist med sitt dalmål känns så trygg och är säkert en klok man ochså, så tillsammmans tror jag att Politikerna kommer överens till det bästa.Den andra frågan är intregationsfrågan och flyktingfrågan. Göran Hägglund tog upp den frågan men alla andra förutom SD verkar inte alls våga ta upp den frågan , men jag kan tala om det vill svenska folket. Om ni har möjlighet så titta på Expressen den 12 jan. En artikel Debatt av Thord Palmlundar så otroligt bra medmänskligt klokt helt enkelt perfekt artikel. Det är väldigt sorgligt att Synagogor och Moskéer inte får vara ifred. Judarna i Sverige dom är så fredliga och tillför landet bland annat mycket pengar har jag hört. Dom Gubbar som går på fredagsbönen är säkert hederliga arbetar betalar skatt och kommit ini det svenska samhället flytt från länder dom aldrig vill återvända till varför kan inte dom få vara i fred. Vårt land är ju byggt på Kristendomen med Bibeln som rättesnöre det är därför vi har det så bra i Sverige. Nu har jag städat undan Julsakerna och nu ser fönsterna lite vårligt ut. Lite ljusare på eftermiddagarna och då blir svenskarna lite piggare tror Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards