Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av saradorthy - 29 augusti 2014 10:59

I onsdags var jag på återbesök till min läkare efter en ordentlig utredning så blev resultatet Muskel Reumatism och det behandlas jag med nu . Mår alldeles utmärkt nu skönt att inte ha värk. Jag är så glad att ha samma läkare. Efter läkarbesöket så hade jag en halvtimme innan bussen gick till centrum, satte mig utanför matsalen och det var kaffedags för dom äldre, det är äldreboende i samma fastighet som vårdcentralen jag listat mig för. Personalen kom med alla rullstolsburna och dom med rullator. Efter att dom lämnat dom i matsalen haffade jag en av personalen . Jag undrade om hon hade hört i TV att jättemånga var nästan var undernärda och var på vippen att svälta ihjäl. Vad hon blev förvånad men så har vi det inte här. Så många Tim nattfasta var henne främmande alla får kvällsfika . Det måste vara dom som inte vill ha någonting på kvällen sa hon. Ingen tvingar dom vårdtagande att äta. Jag hade heller aldrig hört talas om så lång nattfasta . Av egen erfarenhet så var jag att man äter mycket mindre men oftare när man blir äldre. Jag tror att det var Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet som i sina valtal basunerade ut att äldre i Sverige håller på att svälta ihjäl, men mat finns det i överflöd. När samtalet var slut sa hon vad roligt det var att prata med dig. Man måste nog vara uppmärksam på vad Politikerna säger. Nu skall jag äta frukost och ni som läser bloggen ha det gott vi hörs nästa fredag . Sara-Dorthy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards