Alla inlägg den 5 december 2014

Av saradorthy - 5 december 2014 10:24

Nu har regeringen Löfven kollapsat . Jag tänker vem egentligen rår för denna kaos. I första hand måste det vara Svenska folket. Väljarna är så rörliga och oberäkneliga .I andra hand är det för många partier i riksdagen, går det inte att sätta ett tag på 7 eller 5 partier. Centern kan ta över Miljöpartiet som iallafall fall kommer att göra ett dåligt val. Kd kan dom gå ihop med Folkpartiet ett mycket dristigt förslag ?Jag tycker som många skribenter att Löfven skulle ha bildat en Sosseregering enbart då har han möjlighet att få stöd från Vänster och Höger.Nu finns SD och vad gör vi åt denna situation? Alla partier måste börja att prata med dem och inte vara surra om att dom är rasistisk Jag har aldrig hört att dom vill kaste ut alla flyktingar utan vill begränsa antalet. Jag tror att alla svenskar vill det också. Det är jobbigt för kommunerna som inte har bostäder , jobb och kanske inga pengar. SD sa i sitt anförande innan omröstningen att vill ha samma antal som under Göran Perssons regering då kan man börja samtala om det. Det är en kaotisk värld vi lever i. Alla regeringar i hela världen är skyldiga att ta hand om sina innevånare .Har i Sverige har vi också människor som halkat efter i välfärdsutvecklingen. Skilsmässorna drar isär Sverige, ingen regering rår för att folk skiljer sig och struntar mannen att stötta barnen dom satt till världen , då får barnen det sämre än andra barn. Arbetslösheten är ett stort gissel och ett mycket stort problem , jag undrar om politikerna har någon verklig lösning på detta problem! Här är det mulet och trist väder men jag skall i alla fall gå till frissan och klippa mig. Varma hälsning Sara-Dorthy.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards