Direktlänk till inlägg 29 november 2013

90 års Jubileum med en församling i rörelse

Av saradorthy - 29 november 2013 11:22

I helgen den 23 och 24 nov. Firade min församling som jag tillhör 90 år. Lördagens fest började kl 16.00 Två st festklädda en dam och en herre som skulle gaida oss genom kvällen.Blåsorkestern öppnade festkvällen som alltid uppfriskande och profitionellt. Efter ett par körer så fick vi ta del av 90 år . Varje decennium så fick vi ta del av vad som hände ute i världen och i vår församling. Det var mycket proffsigt gjort. Pastorerna som tjänat vår församling och kunde komma fick 3 min och teckna sina minnen.Uppe i kyrksalen satt vi i två och halv timme ,när det var dags så gick vi ner i församlingsvåningen där det bjöds på både smörgåstårta och vanliga tårtor som olika grupper bakat . En hel del hälsningar upplästes, själv gick jag hem kl.20.00 Men det var inte. Alls slut och innan serveringspersonalen diskat och städat undan var det nog närmare midnatt. Söndagen den 24nov. Började med förmiddagsgudstjänst kl.11.00 ettpar körer sjöng och sedan var det några förs. Som ville gratulera samt en politiker.En tidigare anställd pastor var huvudtalare . Han predikade mycket livgivande och inspirerande och med framtidstro passade bra med en. 90 åring. I rörelse. När jag sammanfattade helgen så var jag mycket tacksam som har ett andligt hem tills. Med ett jordiskt hem.Kära medvandrare, Kyrkorna står med vidöppen famn och välkomnar er i gemenskapen. Nu är det advent och jag hoppas att alla som kan besöker en kyrka och får höra det glada tusenåriga budskapet. Trevlig advent.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saradorthy - 15 juni 2018 08:55

Denna blogg är den sista jag skriver , det är ungefär 5 år sedan jag skrev min första blogg . Nu har jag fyllt 90 år så det är lagom att sluta. Jag har haft en trevlig födelsedagsfest förresten 2 st. Den första var mes vänner på Sveriges Nationalsdag...

Av saradorthy - 1 juni 2018 10:35

Vi har nu alla fått informationen om krisen eller kriget kommer. Det var 9 punkter om vår vardag skulle vändas upp och ner. Jag tror jag säger som jag gjorde till hjärtdoktorn som skulle kranskärlsopera mig, han berättade allt som kan hända en sådan...

Av saradorthy - 25 maj 2018 19:08

Bloggen blev sen i dag , men jag har haft städhjälp i dag minafönster är så fina och rena nu och golvet så perfekt. När dom gått återstår det för mig att sätta tillbaka blommorna och lägga tillbaka mattorna oc sommargardinerna skall opp , jag blir ri...

Av saradorthy - 18 maj 2018 21:54

I dag har jag varit till frissan och klippt mig hon har gjort mig fin. För att återgå till politiken så tycker jag S och M har samma uppfattning om intregation av invandring. man måste först och främst se till att dom som fått uppehåll tillstånd at...

Av saradorthy - 12 maj 2018 10:43

Bloggen blir en dag försenad, ett par goda vänner kom hit med goda bakelser och vi satt ute på balkongen och fikade njöt av av den varma solen. När dom gick så kom jag ihåg det är ju fredag i dag , då fick det vara till lördag istället. Våren går så ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards